Monday, April 20, 2015

one last ride


Assalamualaikum...

A roller coaster ride.

sometimes you scared, fear of speed.
at times it makes you calm down, when the rides about to end.
then u feel unhappy because the ride is over, the thrill is gone.
and you wanted more, because it never enough.

that's what Furious7 did to me.

one last ride with the late Paul Walker,
all sort of emotions.
fun, thrill, excitement..
and definitely, sadness.

and i cried, hard.



"i don't have friends, i got family"
Photobucket

Saturday, April 18, 2015

syurga...




kau temukanlah kami bertiga di syurga nanti ya Allah...
Photobucket

free like a bird


vacation


something that some people can afford
but they choose not to go
or cannot go

sometimes

people cannot afford
but want to to
and dream of

take a chance
and be free like a bird
once in a while
revive
relax
rejuvenate
remember

that is what i want the most
right now...
Photobucket

Friday, May 24, 2013

teman hidup


Assalamualaikum...


al-kisahnya bermula macam ni
petang tadi tengah dok robek robek
tak pon dalam nama lainnya tengah dok punggah punggah
almari nak cari shawl mama
terjumpa lah dua shawl ni yang sangat cantik
ada beads dan lace
seriously sangat cantik okay!
dah macam shawl untuk orang kawin ja
yes, that cantik!
dan tiba tiba aku terkenangkan masa depan

so, aku pon dengan seriousnya berkata pada mama

me: ma! cantik! kak nak shawl ni! nanti kot la, kot! KOT nanti kak tunang, nak pakai shawl ni?
ma: kak nak pakai masa tunang? pi cari BOYFRIEND dulu. nak tunang, boyfriend pon tak dak

okay, maka sentaplah aku
fuh sentap!
ternganga aku depan mama
tau la anak mama ni memang tengah bercinta dengan diri sendiri
kot ya pon...
uhuk
sedih!

selepas itu
bila papa balik
aku pon ceritalah apa yang berlaku
dan papa kata apa tau?

pa: boyfriend apa aih? belajaq habeh dulu. kerja dulu baru cari boyfriend

sentap kali kedua
pergh!!!
style bidas lagu tu
haw dare you ma and pa!
tak simpatikah pada anakanda mu ini?
uwaaa
sedih!
tetiba hilang imaginasi nak bertunang pakai shawl tu
hohohoh
Photobucket

cinta


Assalamualaikum...
 

bila aku tak mencintai sapa sapa
dan bila aku tak dicintai oleh sapa sapa
keputusanku
bercinta dengan buah hati jauh di Korea Selatan
dan jatuh hati dengan watak dalam drama
hikhokhikhok
ya

ramai jugak yang macam aku
:D (big smiling D)

dalam pada aku tengah masih solo tak kepunyaan mana mana hamba Allah
banyak pulak request untuk aku jadi sang pendengar cerita
dan juga pakar kaunseling
wah kamu kamu kamu kamu dan juga kamu!
ya kamu yang terasa itu
hampa bercinta dan mempunyai masalah cinta dan hati
mendapatkan nasihat dari aku?
wah hah hah hah
(okay betenang)
mujurlah aku kawan yang setia
dengaq ja lah apa yang hampa luahkan
hikhik
macam drama live pulak bila dengaq

tak apa
aku suka dan sudi mendengar
sekurang kurangnya aku tak rasa aku keseorangan
dan aku gembira mana mana kawan yang dapat merasa perasaan itu
mencitai dicintai kasih dan dikasihi
cinta | love | sarang | ai | amo | mahal | t'aime | pyar
ana uhibbuki
indah sebenarnya perkataan cinta, kasih dan sayang dalam bahasa Arab

oh, teringat akan kekasih hati jauh di kota Seoul
bilakah anda bereneam mahu membuat kemunculan semula?
Photobucket